Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014
Η φιλοσοφία δεν είναι θεωρητική επιστήμη, αλλά τρόπος ζωής
Έχει πρακτική αξία η αρχαία ελληνική φιλοσοφία σήμερα;“, ερωτάται ο Τζον Γκλούκερ, ο οποίος διδάσκει Πλάτωνα στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ
«Η φιλοσοφία δεν είναι θεωρητική επιστήμη, αλλά τρόπος ζωής» μας απαντάει σε άπταιστα ελληνικά. «Δεν
υπάρχει "φιλοσοφία 9 με 5". Ο φιλόσοφος δεν ασκεί απλώς ένα ακαδημαϊκό
επάγγελμα. Στην αρχαιότητα, κάθε σχολή – επικούρειοι, στωικοί κτλ. –
είχε τον δικό της τρόπο ζωής, αλλά όλες οι σχολές μοιράζονταν κάτι
κοινό: αντιμετώπιζαν τη φιλοσοφία ως κάτι πραγματικό και όχι αφηρημένο. Ο
φιλόσοφος έπρεπε να ζει ως φιλόσοφος. Πρόκειται για μια ιδέα που σήμερα
πολλοί την (ξανα)ανακαλύπτουν».
Η
Σχολή των Αθηνών είναι ένα από τα πιο διάσημα έργα ζωγραφικής από τον
Ιταλό καλλιτέχνη της Αναγέννησης, Ραφαήλ και βρίσκεται στο Αποστολικό
Παλάτι του Βατικανό
Σαν παράδειγμα για το πόσο σύγχρονη μπορεί να είναι η αρχαία ελληνική φιλοσοφία, αναφέρεται στα «Ηθικά» του Αριστοτέλη:
«Το κυριότερο πρόβλημα είναι
το "τέλος", ο σκοπός της ζωής. Εκεί ο Αριστοτέλης λέει πράγματα που
ισχύουν σήμερα. Για παράδειγμα, όλοι αναζητούν την ευδαιμονία, αλλά τι
ακριβώς σημαίνει; Υλικές απολαύσεις, δόξα, γνώση; Όσον αφορά τη δόξα, ο
Αριστοτέλης λέει ότι δεν μπορεί να αποτελεί μέρος της σωστής ευδαιμονίας
γιατί εξαρτάται από άλλους. Αν κάποιος θέλει να είναι ευδαίμων, πρέπει
να είναι με αυτάρκεια. Γι’ αυτό οι απασχολήσεις του πολιτικού δεν
μπορούν να αποτελούν μέρος της ευδαιμονίας».
Ο Τζον Γκλούκερ διδάσκει και ως επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, στο Ρέθυμνο. «Όλο και λιγότεροι φοιτητές γνωρίζουν αρχαία ελληνικά» παρατηρεί,
διευκρινίζοντας ότι η τελευταία φορά που θα χαρακτήριζε ικανοποιητικές
τις γνώσεις των φοιτητών του στα αρχαία ήταν πριν από τουλάχιστον έξι
χρόνια.
Ως φιλόσοφος θα ήθελε να κάνει μερικούς να σκέφτονται: «Οι
περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο να
σκεφτούν. Η έρευνα όμως πρέπει να αποτελεί μέρος του τρόπου ζωής. Δεν
πρέπει να πιστεύουμε αυτό που μας λένε, πρέπει να δοκιμάζουμε».
Ο Γκλούκερ δηλώνει αισιόδοξος σήμερα με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας – από την οικονομία ως τους πολέμους «Παρά
τις ανοησίες της Ιστορίας, ακόμη ζούμε. Ναι, ο φιλόσοφος μπορεί να
είναι προσεκτικά αισιόδοξος. Εγώ γεννήθηκα το 1933. Μερικά από τα δεινά
του 20ού αιώνα-Ολοκαύτωμα, γκούλαγκ – τα θυμάμαι. Όμως, ακόμα ζούμε. Κι
εσείς στην Ελλάδα, βιώσατε την Κατοχή, τη δικτατορία, αλλά ακόμα υπάρχει
η ελληνική δημοκρατία. Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να κάνουν ανοησίες,
αλλά θέλουν να ζουν· και να ζουν καλά. Αυτό μας κάνει αισιόδοξους».
«Θα ήθελα να κάνω τους ακροατές μου να αρχίσουν να σκέφτονται», συνεχίζει ο Γκλούκερ.
«Επέλεξα τον πλατωνικό διάλογο Ιωνα
γιατί στη διάρκειά του ο Σωκράτης εξαπατάει τον Ιωνα πολλές φορές. Ο
Σωκράτης βεβαίως μπορεί να εξαπατάει τους συνομιλητές του, αλλά ο
Πλάτωνας δεν εξαπατάει ποτέ τους αναγνώστες του. Οι περισσότεροι
ταυτίζουν τον Σωκράτη με τον Πλάτωνα· και θεωρούν όσα λέει πλατωνική
φιλοσοφία. Αλλά ο Σωκράτης αλλάζει απόψεις από τον έναν διάλογο στον
άλλον, ακριβώς επειδή πρόκειται για διαλόγους και όχι για διαλέξεις. Ο
ίδιος ο Πλάτωνας δεν μιλάει στους διαλόγους. Αυτό με κάνει να
υποψιάζομαι ότι ο Πλάτωνας δεν ήθελε να γνωρίζουμε τη γνώμη του γιατί
αυτό που επιθυμούσε δεν ήταν να μάθουμε τι ακριβώς σκεφτόταν για κάθε
πρόβλημα, αλλά να σκεφτόμαστε εμείς οι ίδιοι. Γι’ αυτό έγραψε διαλόγους.
Και γι’ αυτό πολλοί τελειώνουν με απορίες»
Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014
ΥΠΕΡΟΠΛΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εχουμε τρεις κατακλυσμούς σύμφωνα με την ελληνική ιστορία, του Δευκαλίωνα του Δαρδάνου και του Ωγύγου. Για περισσότερες πληροφορίες στο βιβλίο ΙΕΡΑ ΕΛΕΥΣΙΣ του Αν. Στάμου, Εκδόσεις Κάδμου.
Οι κατακλυσμοί που αναφέρονται στην ελληνική μυθιστορία (που μετά τις ανακαλύψεις της Τροίας και των Μυκηνών πρέπει να θεωρείται ιστορία) έχουν αποδειχθεί και ιστορικά και με γεωλογικές τομές. Ξέρουμε μετά από κάθε κατακλυσμό ακολουθούσε ολοκληρωτική καταστροφή, τεράστιες εκτάσεις ήταν πλημμυρισμένες και ο πολιτισμός ολοκληρωτικά αφανισμένος.
Ο Δευκαλίων και η Πύρρα
Οι εναπομείναντες άνθρωποι έχοντας τις γνώσεις εκείνου του πολιτισμού αναζητούν και βρίσκουν πολύτιμα αντικείμενα που έχουν διασωθεί, όπως βιβλία, μηχανήματα ή οπλικά συστήματα τα οποία τους είναι χρήσιμα για την επιβίωσή τους. Οι πληθυσμιακές μάζες αποκομμένες από την πηγή της γνώσης μέσα σε λίγες δεκαετίες εκπίπτουν στον βαρβαρισμό, θεωρούν σταδιακά την ύπαρξη του προηγούμενου πολιτισμού ως μύθευμα και φαντασία των γεροντότερων οπότε υποχρεωτικά η γνώση και ο χειρισμός των μηχανημάτων αυτών περνά σε κλειστές ομάδες μυημένων.
Σε βάθος χρόνου χιλιετιών αυτές οι ομάδες για να προστατεύσουν τα μυστικά τους και για να μην πέσουν σε λάθος χέρια αυτά τα μηχανήματα επιλέγουν υποχρεωτικά να προστατευθούν πίσω από θρησκευτικά ιερατεία.
Οι περιγραφές αυτές, το πώς εξελίσσονται οι πολιτισμοί είναι από αναφορές του ίδιου του Πλάτωνα επιβεβαιώνονται όμως από την ύπαρξη ελιτίστικων μυητικών ομάδων στην αρχαία Ελλάδα –Καβείρια, Ελευσίνια, Δελφοί, Δωδώνη- και επιπλέον υπάρχουν αντίστοιχα στην Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία, Κεντρική Αμερική. Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί κάποιος να διαβάσει το βιβλίο «Το χρονικό του Ακακορ» όπου περιγράφεται πως οι μυημένοι προστατεύουν τα αρχαία προκατακλυσμιαία οπλικά συστήματα στη Λατινική Αμερική.
Επίσης επιβεβαιώνεται από τη μελέτη της ιστορίας του Ηγουμενείου της Σιών.
Πάνω από τέσσερις αιώνες τώρα αυτά τα ελιτίστικα τάγματα της Ευρώπης έχουν φύγει από τον έλεγχο των Ευρωπαίων και έχουν περιέλθει στον έλεγχο των Εβραίων τραπεζιτών Σιωνιστών πράκτορες των οποίων συνεχίζουν ακόμα και σήμερα να λεηλατούν υπόγειες σπηλιές όπως πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι στρατιωτικοί από ευρωπαϊκές χώρες ερευνούσαν για μήνες υπόγεια σπήλαια στη Βολιβία προσποιούμενοι τους σπηλαιολόγους μέχρι που εκδιώχθηκαν από την κυβέρνηση της χώρας. Υπάρχουν χιλιάδες αναφορές για εξαφάνιση τέτοιων αρχαιολογικών ευρημάτων (ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΜΙΘΣΟΝΙΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΓΚΑΛΥΨΕΙΣ).
Αυτά λοιπόν τα ευρήματα τοποθετούνταν μέσα στους ναούς σε κάποιο άβατο και κανείς δεν μπορούσε να τα δει ή να τα αγγίξει εκτός από τους μυημένους οι οποίοι μάθαιναν και τον χειρισμό τους γι’ αυτό βλέπουμε οι επικεφαλής των μυημένων είχαν κληρονομικό δικαίωμα. Τα χρησιμοποιούσαν σε περίπτωση ανάγκης όπως σε περιπτώσεις που κινδύνευε το έθνος. Εχουμε σχετικές πληροφορίες από τον Πλούταρχο, τον Παυσανία, τον Ηρόδοτο, τον Θουκυδίδη και δεν είναι δυνατόν όλοι αυτοί να είχαν συνεννοηθεί να πουν ψέματα καθώς απέχουν χρονικά ο ένας από τον άλλον διακόσια τριακόσια χρόνια. Ας αναφέρουμε κάποιες περιπτώσεις τις οποίες μπορείτε να βρείτε.
Αρχαίος αστροναύτης
Στη ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ οι ιερείς της Ελευσίνας επέμεναν να γίνει σε εκείνο το σημείο η ναυμαχία και έστειλαν απεσταλμένο τον Μνησίφηλο να γίνει η ναυμαχία απέναντι από το Θριάσιο πεδίο. Υπάρχει περιγραφή στον Πλούταρχο στους Παράλληλους βίους στον «Θεμιστοκλή» όπου αναφέρεται ότι όταν άρχισε η ναυμαχία εμφανίστηκε από την Ελευσίνα μια λάμψη, ένα μεγάλο φως, στη συνέχεια μέγας ήχος ο οποίος ακούστηκε μέχρι τη θάλασσα. Παρουσιάστηκε ένα νέφος το οποίο σηκωνόταν βαθμιαία από τη γη και έπεφτε στις τριήρεις. Λάμψη, ήχος, καπνός κάτι πέφτει στις τριήρεις. Αν ήταν πύραυλος πώς θα τον περιέγραφαν οι πρωτόγονοι από τεχνολογικής άποψης Αθηναίοι;
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Ολοι έχουμε δει στρατιωτικές ρουκέτες που σηκώνονται βαθμιαία από τη γη. Είναι βέβαιο ότι πρόκειται για μηχάνημα και θυμίζει τα σημερινά πυραυλικά συστήματα. Μην περιμένετε επιβεβαίωση και ευρήματα. Το Ινστιτούτο Σμινθόνιαν έχει κατηγορηθεί επανειλημμένα από πρώην εργαζόμενους για εξαφάνιση ευρημάτων. Καράβια ολόκληρα έχουν βυθιστεί στον Ατλαντικό με τέτοια ευρήματα.
Ο Ηρόδοτος στο 8ο κεφάλαιο της Ιστορίας του περιγράφει ότι ένας Αθηναίος εξόριστος ο Δίκαιος μαζί με τον Σπαρτιάτη εξόριστο Δημάρατο ήταν στο Θριάσιο πεδίο εκείνη την ώρα και όταν ο Δημάρατος βλέποντας το νέφος ρώτησε τι είναι αυτό ο Δίκαιος που ήταν μυημένος του είπε ότι αν αυτό πάει στα πλοία θα τα καταστρέψει. Ο Δημάρατος του είπε να σωπάσει γιατί αν το μάθει ο Ξέρξης θα τους σκοτώσει.
« Ηροδότου Ιστορία «Ουρανία» 65
Ο Αθηναίος Δίκαιος του Θεοκύδη, φυγάς και με υπόληψη στους Μήδους την εποχή εκείνη όταν καταστρέφονταν η έρημη Αττική από το πεζικό του Ξέρξη , έτυχε να είναι μαζί με τον Λακεδαιμόνιο Δημάρατο στο Θριάσιο πεδίο και είδε κουρνιαχτό να υψώνεται από την Ελευσίνα σαν να περπατούν τουλάχιστο τριάντα χιλιάδες άνθρωποι. Ενώ δε απορούσαν έκπληκτοι αυτός και ο Δημάρατος , ποιοί άραγε να σηκώνανε αυτή τη σκόνη. Ξαφνικά είπε, ακούσαμε μια φωνή και αναγνώρισα πως η φωνή αυτή ήταν ο μυστικός Ίακχος (δηλ, ύμνος που τον έψαλαν στον θεό Βάκχο). Ο Δημάρατος αδαής στα Ελευσίνια μυστήρια θέλησε να μάθει τι ήταν αυτό που έλεγαν. Εγώ απάντησα «Δημάρατε, είναι αδύνατο να μη συμβεί κάποια μεγάλη ζημιά στο στρατό του Βασιλιά, για δε μένει αμφιβολία πως αφού η Αττική είναι έρημη αυτό που ακούμε είναι κάτι θεϊκό κι έρχεται από την Ελευσίνα, για να βοηθήσει τους Αθηναίους και τους συμμάχους. Αν ο κουρνιαχτός αυτός πάει κατά την Πελοπόννησο ο κίνδυνος θα βαρύνει στο βασιλιά του στο στρατό της ξηράς, αν πάει κατά το στόλο στη Σαλαμίνα ο βασιλιάς θα κινδυνεύσει να χάσει το ναυτικό του .
Οι Αθηναίοι κάθε χρόνο κάνουν γιορτή προς τιμήν της μητέρας και της κόρης <Δήμητρας και Περσεφόνης> κι εκεί μυείται όποιος θέλει απ' αυτους και από τους άλλους Έλληνες. Η φωνή που ακούς είναι μυστική φωνή, που την συνηθίζουν σ' αυτή τη γιορτή και λέγεται Ίακχος.» Μετά απ' αυτά ο Δημάρατος επανέλαβε, σιώπα και μην το πεις σε κανέναν άλλο γιατί αν αυτά φτάσουν στ' αυτιά του βασιλιά θα χάσεις το κεφάλι σου κι ουτ' εγώ θα μπορέσω να σε σώσω ούτε κανένας άλλος .Κάτσε φρόνιμα λοιπόν , κι όσο για τον στρατό ας φροντίσουν οι θεοί γι' αυτόν.»
Ο Παυσανίας στα Αττικά αναφέρει ότι ταυτόχρονα παρουσιάστηκε και μια ιπτάμενη μηχανή η οποία βούλιαζε τα πλοία. «Ναυμαχούντων δε Αθηναίων προς Μήδους δράκοντα εν ταις ναυσί λέγεται φανειναι». Όταν οι άνθρωποι της εποχής έβλεπαν κάτι τέτοιο στον ουρανό το ονόμαζαν δράκο σύμφωνα με τις δικές τους γνώσεις.
Όταν αργότερα ρώτησαν το μαντείο τι ήταν αυτά που είδαν πήραν την απάντηση ότι ήταν ο Κιχρέας ο πρώτος βασιλιάς της Σαλαμίνας.
Αντίστοιχες περιγραφές έχουμε στη ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. Εμφανίστηκε κάποιος με παράξενη στολή ο οποίος κρατούσε μια λαβή αρότρου (εχέτλη) και σκότωνε Πέρσες. Μετά τη μάχη εξαφανίστηκε και όταν οι κάτοικοι ρώτησαν γι αυτόν το μαντείο των Δελφών πήραν την απάντηση να τιμούν τον Εχετλαίο (ή Εχετλο).
Όταν οι Πέρσες βάδισαν κατά του μαντείου των Δελφών οι ιερείς καθησύχασαν τους κατοίκους ότι ο θεός μπορεί να προστατεύσει τα πράγματά του. Σύμφωνα λοιπόν με περιγραφή του Ηροδότου μπροστά στο ναό στήθηκαν «ιερά όπλα» που βγήκαν από το ναό και τα οποία δεν μπορούσε να τα δει άνθρωπος τα οποία «αυτόματα φανείναι έξω προκείμενα ναού» και έριχναν κεραυνούς στους βαρβάρους. Ταυτόχρονα ακουγόταν βροντή.
Ο Ηρόδοτος τα ονομάζει «τέρεα μείζονα» δηλαδή σε ελεύθερη μετάφραση υπερφυσικά, φοβερά, μεγάλα τέρατα.
Πολλά χρόνια αργότερα στα 279 π.Χ. οι Γαλάτες με τον Βρέννο αρχηγό βαδίζουν κατά του μαντείου των Δελφών. Οι τότε ιερείς καθησυχάζουν τους κατοίκους ότι ο θεός«φυλάξαι εαυτού» δηλαδή θα προστατεύσει το ναό του.
Πριν ακόμα επιτεθούν οι Γαλάτες έπεφταν κεραυνοί και τους σκότωναν. Τη νύχτα κάποιο αέριο έκανε τους Γαλάτες να μην καταλαβαίνουν ποιοι είναι οι διπλανοί τους ούτε τη γλώσσα τους και αλληλοσκοτώνονταν. Τότε αυτοκτόνησε και ο Βρέννος.
Ο Παυσανίας στα Βοιωτικά αναφέρει ότι μετά τη μάχη της Χαιρώνειας πήγαν και άτακτοι Ελληνες της στρατιάς του Φιλίππου να συλήσουν το ιερό των Δελφών και αυτοί καταστράφηκαν με τον ίδιο τρόπο, με κεραυνούς και αστραπές που ήρθαν από τον ουρανό.
Ο Δίας εκτοξεύει .. "κεραυνό"
Να θυμίσουμε ακόμα και τις αναφορές για τον Τάλω, ένα περίεργο ανθρωποειδές ρομπότ που περιφρουρούσε την Κρήτη και έκανε συνεχώς τον γύρο της. Και πότε εξουδετερώθηκε; Όταν ο Ιάσων κατάφερε να τον χτυπήσει σε καίριο σημείο και να χάσει θα λέγαμε σήμερα τα «λιπαντικά» του. Αυτά τα υγρά οι αρχαίοι τα αναφέρουν σαν ιχώρ. Το ρομπότ αυτό ξεχώριζε τον εισβολέα από τον κάτοικο, μιλάμε δηλαδή για ρομπότ με τεχνητή ευφυία και εξοπλισμένο με τα κατάλληλα οπλικά συστήματα για να απωθεί τους εισβολείς.
Τι να πει κανείς για τα πλοία των Φαιάκων στον Ομηρο; Πλοία που σε πήγαιναν στον προορισμό σου αρκεί να τους έλεγες την ήπειρο, τη χώρα και την πόλη, με αυτή τη σειρά. Κινούνταν μέσα σε ένα νέφος, χωρίς πλήρωμα και πηδάλιο!! Γιατί τα τονίζει αυτά ο Όμηρος;
Ομήρου Οδύσσεια ραψωδία θ στ. 555 – 563 «Κι ακόμη, φανέρωσε τη χώρα σου, λαό και πόλη, για να σε ταξιδέψουν προς τα εκεί τα πλοία με τους δικούς τους λογισμούς. Γιατί σε εμάς τους Φαίακες οι καπετάνιοι περισσεύουν, δεν μας χρειάζονται καν τα πηδάλια, όπως συμβαίνει με των άλλων τα καράβια. Μόνα τους τα πλεούμενα μας ξέρουν τί λογαριάζουν και τι σκέφτονται οι άνθρωποι που ταξιδεύουν, γνωρίζουν πόλεις και χωράφια καρπερά, κι έτσι ταχύτατα περνούν το άγριο κύμα της θαλάσσης μες στην ομίχλη, σκεπασμένα με νεφέλη. Κι ούτε ποτέ κινδύνεψαν να πάθουν κάποια βλάβη ή να βουλιάξουν.»
Μπάαλμπεκ Λίβανος
Αίγπυτος
Ινδία
Εχει κανείς αμφιβολία ότι οι μυημένοι κατείχαν και κατέχουν προκατακλυσμιαία τεχνολογία;
Το μόνο ρεαλιστικό ερώτημα είναι ποιοι είναι αυτοί τον 21ο αιώνα, τώρα, που κατέχουν αυτή την τεχνολογία και κρατούν σε άγνοια την συντριπτική πλειοψηφία της ανθρωπότητας; Είναι συνωμοσία ή υπερβολή να υποθέσουμε ότι κρατούν αυτή τη γνώση για να κυριαρχούν πάνω σε μας και στα παιδιά μας;
Για περαιτέρω έρευνα επισκεφτείτε τα παρακάτω Links:
Αναρτήθηκε από ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ